Πέμπτη 26 Αυγούστου 2010

Ταξίδι στη Μ. Ασία συνέχεια 3


Στη Σμύρνη έμεινα σένα μάλλον κακόφημο ξενοδοχείο (κατά λάθος και λόγω της κούρασης) με 25 τούρκικες δηλ. σχεδόν 12 Ε.Σ' αυτό το δωμάτιο μάλλον κελλί, κατάφερα τελικά να κοιμηθώ.Ο ξενοδόχος κλασική τούρκικη φάτσα με περιέβαλε με συμπάθεια και ανοικτή καρδια.Στο πάρκιν που έβαλα όμως τη μηχανή μου, καθώς δεν υπήρχε άλλο μέρος να την παρκάρω, για μια νύχτα μου ζητήσανε 6 λίρες ο ιδιοκτήτης δε ήταν πολύ πονηρός και μου έφαγε διπλή ταρίφα.Βαριόμουνα ειλικρινά ν'ασχοληθώ και του τα΄δωσα όμως στο βάθος με πείραξε και από μέσα μου έβριζα.Το προηγούμενο βράδυ έψαχνα εναγωνίως ένα μαγαζί για να φάω και τα περισσότερα ήταν για donner- γύρο ένα φυσιολογικό μαγεριό ταβέρνα, εστιατόριο δεν υπήρχε.Με πολύ κόπο βρήκα ένα μικρό μαγέρικο και επέλεξα στριφτό μακαρονάκι με κοτόπουλο, φασολάκια και σαλάτα.Για μπύρα ούτε συζήτηση !Ολα μαζί 9 λίρες.Τίποτα ! Ο Κεμάλ ήταν έξω καρδιά χαιρετούρες συνέχεια, γελάκια με ρώτησε άν μ' άρεσε το φαϊ και του απάντησα ότι ήταν καλό αλλά καυτερο και μου έδειξε γελώντας την κανάτα με το νερό. Αϊντε, άϊντε φώναζε στη πιθανή πελατεία του και συμπλήρωνε: μάσαλα, μάσαλα...Την ώρα του λογαριασμού μ' έβαλε εμένα να κάνω την πρόσθεση αναλυτικά για κάθε είδος και για απόδειξη ούτε λόγος ...
Τη νυχτερινή Σμύρνη δεν την έζησα καθώς ήμουν κατάκοπος και φοβόμουνα λίγο.
Ψώνισα από την πίσω τη σκοτεινή πλευρά της πόλης μερικά φρούτα λίγα Σύκα Αϊδινίου και λίγα νεκταρίνια. Τα σύκα (ασπρόσυκα) ήταν τρομερά ! Κάποια στιγμή το απόγευμα ακούγεται ο μουεζίνης από το κοντινό τζαμί. Οι φωνές από τα γύρω καφενεία μοιάζουν τόσο πολύ με τις ελληνικές που πολλές φορές ξεγελιέσαι και νομίζεις ότι είσαι στην Ελλάδα.Από τη Σμύρνη και μετά έχει μείνει στη μύτη μου μια αναθεματισμένη μυρωδια βαριά σαν καπνός σαν άρωμα δεν έχω ιδέα τι είναι, πάντως μ' ακολούθησε σ' όλο το ταξίδι και ακόμη και τώρα μέρες μετά μπορώ κάλλιστα να την ανακαλέσω στη μνήμη μου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου