Τώρα τελευταία έχει μεγάλη επιτυχία στο χώρο των ηλεκτρονικών εφαρμογών ένα παιχνίδι on line διασκέδασης που αποτελεί συνδυασμό κοινωνικής δικτύωσης, reality παιχνιδιού και διατήρησης «κατοικίδιου».
Το εύρημα συνίσταται στο εξής : Ξεκινάς μια εφαρμογή όπου διατηρείς μια σχέση μ'ένα κατοικίδιο-άνθρωπο. Αυτό βρίσκεται στην οθόνη σε κάποιο χώρο που μοιάζει με κοινό δωμάτιο, με καναπέ, σαλόνι, τηλεόραση, ραδιόφωνο και είτε μοιάζει με μια κομίστικη φιγούρα, είτε έχει αληθοφανή χαρακτηριστικά. Υπάρχει η δυνατότητα να πλησιάζει ο χρήστης πολύ κοντά στον «πρωταγωνιστή» ή ακόμη και να τον αγγίζει με κάποιο τρόπο. Ο άνθρωπος αυτός μπορεί να είναι: μωρό, παιδί, έφηβος ή ενήλικος, άνδρας ή γυναίκα, οποιασδήποτε σεξουαλικής προτίμησης, μορφωμένος ή αμόρφωτος, με γνώσεις ή όχι, φιλομαθής ή αδιάφορος, πάντως με κανονικά αισθήματα, φυσιολογικές αντιδράσεις ή και όχι, σύγχρονος με προβληματισμούς, ανησυχίες, ελαττώματα και αδυναμίες ο οποίος μπορεί να ασθενήσει, να χτυπήσει ακόμη και να πεθάνει, σ'όλα αυτά όμως κυριαρχεί ένα χαρακτηριστικό.΄Εχει ελεύθερη βούληση. Να βρίσει, ν' αντιδράσει άσχημα, να θέσει όρους ή και να φύγει ακόμη, να εγκαταλείψει το παιχνίδι.
Όλ' αυτά προσδιορίζονται απ' την αρχή με βάση τις επιθυμίες του χρήστη. Δηλαδή αυτός έχει τη δυνατότητα να παραγγείλει το «κατοικίδιο» που θέλει : ηλικία, εμφάνιση, μορφωτικό επίπεδο, ικανότητες, συναισθήματα, ταπεραμέντο, κλίσεις και ταλέντα. Από κει και πέρα, ο «πρωταγωνιστής» είναι ελεύθερος ν' αντιδράσει όπως θέλει και ανάλογα πως του φέρονται. Αν βρει αγάπη κι αφοσίωση να τ' ανταποδώσει, αν βρει άσχημα συναισθήματα μπορεί ν' αντιδράσει κατά το δοκούν. Δηλαδή να εξεγερθεί, να ειρωνευτεί, να σχολιάσει άσχημα, να αντεπιτεθεί ή να εγκαταλείψει το παιχνίδι.
Υπάρχει βέβαια και η δυνατότητα το άτομο που θα επιλέξεις για «κατοικίδιο» να είναι τελείως κάτω απ' τις διαταγές σου και σε απόλυτο περιορισμό, αλλ' αυτό πρόκειται για άλλο παιχνίδι...
Οι υποχρεώσεις βέβαια που έχεις όταν ξεκινήσεις αυτή τη σχέση δεν είναι λίγες. Μαγειρεύεις εικονικά για το άτομο, του ψωνίζεις, τον βοηθάς στη μελέτη, συζητάς μαζί του, βλέπετε μαζί τηλεόραση και άλλα. Σου εκμυστηρεύεται τα προβλήματά του και ψάχνετε λύσεις, σου μιλάει για το παρελθόν του, για τους φίλους του, για το μέλλον του ή την επαγγελματική του αποκατάσταση.
Συνήθως το «άτομο» έχει αυτόνομη ζωή και δεν εξαρτάται από σένα.Γι αυτό πρέπει να κερδίσεις τη φιλία και την εμπιστοσύνη του. Σ' αυτό άλλωστε συνίσταται και η επιτυχία του παιχνιδιού. Αυτό που του προσφέρεις βασικά είναι στέγη, τροφή και μια ανθρώπινη παρουσία, Υπάρχει όμως κίνδυνος να σε βαρεθεί και να σ' εγκαταλείψει.
Στην αρχή κάνεις μια συμφωνία μαζί του, τι θέλεις απ' αυτόν ή αυτήν και τι προσφέρεις. Αυτή η συμφωνία είναι ταυτόχρονα και οι κανόνες του παιχνιδιού. ¨Ομως αν τους παραβείς ή φερθείς κατά οποιοδήποτε τρόπο άσχημα πρέπει να υποστείς και τις συνέπειες.
Το παιχνίδι μόλις έσκασε μύτη στην αγορά, έχει παγκόσμια επιτυχία ! Τα έσοδα του στηρίζονται στις διαφημίσεις που προβάλλονται δίπλα απ' το «άτομο» ή μπορείς να πληρώνεις με πιστωτική κάρτα.
Επίσης μερικές εταιρείες προσλαμβάνουν το «άτομο» να σου πουλήσει κάτι, λιγάκι ύπουλα η αλήθεια. Όμως θα μπορούσες να το θέσεις απ' την αρχή σαν όρο του παιχνιδιού ότι δεν επιθυμείς προώθηση προϊόντων.
Το παιχνίδι είχε επιτυχία σε μοναχικά άτομα, φυλακισμένους, ανήμπορους να μετακινηθούν, ψυχασθενείς αλλά και απλούς ανθρώπους που είχαν κάποιο συναισθηματικό κενό στη ζωή τους κι έψαχναν τρόπο να το καλύψουν. Επίσης είχε επιτυχία στο babysitting στη ψυχοθεραπεία, στη συμβουλευτική ιατρική, στην εκπαίδευση.
Αυτοί που εμπνεύστηκαν τους χαρακτήρες των «κατοικιδίων» δεν άφησαν στην τύχη τα πράγματα. Χρειάζονταν μοντέρνους χαρακτήρες με ενημέρωση κι ανησυχίες, με προβληματισμούς και ζωντάνια, με αμεσότητα κι ευστροφία και τέτοιους βρήκαν μόνο ζωντανά παραδείγματα κι όχι ευρήματα του εργαστηρίου. Δηλαδή προσέλαβαν κάποιους ανθρώπους ανάλογα με τις ανάγκες και ζήτησαν τη βοήθειά τους για να εμπλουτίσουν τους χαρακτήρες. Πολλοί μάλιστα λένε ότι πίσω απ' αυτούς τους χαρακτήρες κρύβονται μερικές φορές ζωντανοί άνθρωποι που καθοδηγούν τα πράγματα.
Αυτό δεν το ξέρει ο παίκτης, αλλά είναι τόσο τέλειο κι επιτυχημένο το παιχνίδι που κάποια στιγμή κάνει με το μυαλό του διάφορες σκέψεις....
Μερικοί έχουν ερωτευθεί «ηλεκτρονικά κατοικίδια» ή έχουν οδηγηθεί στην αυτοκτονία από αδιέξοδο, ,μάλιστα η επιχείρηση του παιχνιδιού έχει οδηγηθεί στα δικαστήρια σε κάποιες περιπτώσεις με την κατηγορία της δόλιας συμπεριφοράς ή της ηθικής αυτουργίας σε κακούργημα και άλλα τέτοια. Πάντως, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, φαίνεται ότι η επιχείρηση έχει βοηθήσει κόσμο, έχει προσφέρει πραγματική υπηρεσία. Όμως παράλληλα έχουν δημιουργηθεί αρνητικές συνέπειες : εθισμός στο παιχνίδι, υποκατάσταση πραγματικών ανθρώπινων σχέσεων και μια καινούργια ψυχοπαθολογία που έχει να κάνει με μια σχέση χωρίς ανθρώπινη σωματική επαφή ! Δηλαδή με την όσφρηση, την αφή, τη ζεστασιά, τις εκκρίσεις, τον ιδρώτα, την αύρα του διπλανού. Βέβαια η επιχείρηση του παιχνιδιού τα γνωρίζει όλ' αυτά κι εργάζεται πυρετωδώς να τα υποκαστατήσει με κάποιο τρόπο. Γι αυτό βάζει τους πρωταγωνιστές να προσφέρουν ένα λουλούδι (δήθεν αυθόρμητα), να πλησιάζουν πολύ την οθόνη (κοντινό) και δήθεν ν' αγγίζουν τον παίκτη ή να τον φιλάνε εικονικά ή ακόμη να του μιλάνε για παλιές εποχές (ανάλογα βέβαια και με την ηλικία τους) και να δακρύζουν. Πάντως δίνουν πολύ σημασία στην αληθοφάνεια του χαρακτήρα και μάλιστα έχουν από πίσω επιτελείο ψυχολόγων που μελετάνε την ψυχοσύνθεση του παίκτη και βάζουν ανάλογα το «κατοικίδιο» ν' αντιδράσει...
Είναι πραγματικά ελεύθερο να κάνει ότι θέλει. Να πετάξει τα παπούτσια του, ν' απλώσει τα πόδια του στον καναπέ, να χορέψει, να διασκεδάσει ή να κάνει έρωτα κάπου κρυφά με τον φίλο ή τη φίλη του, διότι υπάρχει και η δυνατότητα ν' απομονώνεται (όχι τελείως βέβαια). Επίσης μπορεί να λείπει όση ώρα θέλει.Τελευταία, έχουν φτιάξει αναβαθμισμένα παιχνίδια όπου μπορεί ο παίκτης να παρακολουθεί το «κατοικίδιο» κι εκτός σπιτιού. Όμως σ' αυτή την καινούργια έκδοση τίθενται ζητήματα ελευθερίας του πρωταγωνιστή κι αυτά πρέπει να συζητηθούν εξ αρχής όταν ρυθμιστούν οι κανόνες.
Επίσης τα «ηλεκτρονικά κατοικίδια» έχουν ένα σωρό αδυναμίες. Ανεξάρτητα από την αρχική παραγγελία του χαρακτήρα τους, μπορούν να πέσουν σε λάθη, διότι κι αυτά δε ζουν σ'ένα ιδανικό κόσμο αλλά ζουν υποτίθεται στον ίδιο κόσμο που ζούμε κι εμείς.
Ο παίκτης έχει μικρή συμμετοχή σχετικά, με τη συζήτηση, τις γνώσεις και τις συμβουλές του στη διαμόρφωση της ζωής του «κατοικίδιου». Έτσι αυτός ή αυτή μπορεί να έχει δουλειά ή όχι, να γκρινιάζει για την οικονομική κρίση ή όχι, να έχει πέσει στα ναρκωτικά ή ν' απέχει από κακιές συνήθειες, να καπνίζει ή όχι, να έχει πάθει κάποιο ατύχημα, ή να έχει συνήθειες, εμμονές, τρελές σκέψεις, αυθόρμητες αντιδράσεις, γενικά ότι χαρακτηρίζουν ένα ζωντανό άνθρωπο....Μπορεί επίσης να φύγει σε ταξίδι για πολλές μέρες ή και να μεταναστεύσει στο εξωτερικό.
Η επιχείρηση επιβραβεύει τις πολύχρονες σχέσεις ή τις θυσίες που κάνει κάποιος για το κατοικίδιο. Για παράδειγμα, αν κάποιος χάσει ένα σημαντικό ραντεβού για να κρατήσει παρέα στον στεναχωρεμένο «πρωταγωνιστή» ή ακόμη δεν πάει στη δουλειά του διότι ο «αγαπημένος-η» είναι κρυωμένος-η η επιχείρηση τον επιβραβεύει με κάποιο χρηματικό βραβείο ! Αντίστροφα, ένα παιδί ζητάει συνέχεια χαρτζιλίκι ! Η επιχείρηση σκέφτεται στο μέλλον να συμβαίνουν και γάμοι με «κατοικίδια» ή ακόμη και γεννήσεις παιδιών !
Το παιχνίδι κάθε μέρα εμπλουτίζεται με την ίδια την εμπειρία του. Οι αντιδράσεις των παικτών απομνημονεύονται και χρησιμοποιούνται για να εφαρμοστούν από μελλοντικούς χαρακτήρες. Υπάρχει ένας κεντρικός υπολογιστής «server» που λέγεται «ψυχοενεργητικός» και καταγράφει δεδομένα και συμπεριφορές, βγάζει πορίσματα. Η γνώμη του είναι πάντα καθοριστική για την εξέλιξη της σχέσης.
Υπάρχει όμως ένα πρόσφατο γεγονός, που επισκιάζει την μεγάλη επιτυχία του παιχνιδιού. Σε κάποια χώρα βόρεια, συνέβησαν εγκλήματα εις βάρος «κατοικιδίων», δηλαδή κακοποίηση, αυταρχικές συμπεριφορές ή και εικονικοί φόνοι. Οι άνθρωποι κάποια στιγμή ξεχνούν ότι πρόκειται για παιχνίδι και ξύνουν παλιές πληγές, επειδή δε είναι απρόσωποι, έχουν αποβάλει από πάνω τους το βάρος της ευθύνης και φαίρονται επιπόλαια. Δεν μπορούν να καταλάβουν ότι έχουν ηθική υποχρέωση απέναντι στα «κατοικίδια». Άλλοι πάλι βαριούνται εύκολα και τα παρατάνε. Η επιχείρηση ψάχνει εντατικά να βρει τρόπους να τους εξάψει το ενδιαφέρον, χρησιμοποιώντας πότε την πρόκληση (σεξουαλική ή άλλου είδους), τις χρηστικές πληροφορίες (νέα για τον καιρό, συμβουλές για τη μαγειρική η πολιτική ειδησεογραφία) και ότι άλλο μπορεί να μηχανευτεί ο server ή το επιτελείο των ψυχολόγων.
Κάποιος μπορεί να έχει μια φιλοσοφική-πολιτική συζήτηση με τον «πρωταγωνιστή» ή να περάσουν ήσυχα το βράδυ τους, παρακολουθώντας μια παλιά ταινία στην τηλεόραση και κάνοντας σχόλια και καλαμπούρια. Επίσης, είναι πολύ της μόδας τελευταία, ο «πρωταγωνιστής» να λέει τα τελευταία ανέκδοτα που κυκλοφορούν !
Κάποιος αν θέλει, μπορεί να μεγαλώσει ένα παιδί «κατοικίδιο» αν και αυτό παίρνει πολύ χρόνο !
Αν από αδιαφορία ή επιπολαιότητα πάθει κάτι το παιδί, η επιχείρηση αποκλείει τον παίκτη και του επιβάλει χρηματικό πρόστιμο. Αντίθετα αν το παιδί έχει καλή πρόοδο ο χρήστης επιβραβεύεται με χρηματικό έπαινο !
Το εύρημα συνίσταται στο εξής : Ξεκινάς μια εφαρμογή όπου διατηρείς μια σχέση μ'ένα κατοικίδιο-άνθρωπο. Αυτό βρίσκεται στην οθόνη σε κάποιο χώρο που μοιάζει με κοινό δωμάτιο, με καναπέ, σαλόνι, τηλεόραση, ραδιόφωνο και είτε μοιάζει με μια κομίστικη φιγούρα, είτε έχει αληθοφανή χαρακτηριστικά. Υπάρχει η δυνατότητα να πλησιάζει ο χρήστης πολύ κοντά στον «πρωταγωνιστή» ή ακόμη και να τον αγγίζει με κάποιο τρόπο. Ο άνθρωπος αυτός μπορεί να είναι: μωρό, παιδί, έφηβος ή ενήλικος, άνδρας ή γυναίκα, οποιασδήποτε σεξουαλικής προτίμησης, μορφωμένος ή αμόρφωτος, με γνώσεις ή όχι, φιλομαθής ή αδιάφορος, πάντως με κανονικά αισθήματα, φυσιολογικές αντιδράσεις ή και όχι, σύγχρονος με προβληματισμούς, ανησυχίες, ελαττώματα και αδυναμίες ο οποίος μπορεί να ασθενήσει, να χτυπήσει ακόμη και να πεθάνει, σ'όλα αυτά όμως κυριαρχεί ένα χαρακτηριστικό.΄Εχει ελεύθερη βούληση. Να βρίσει, ν' αντιδράσει άσχημα, να θέσει όρους ή και να φύγει ακόμη, να εγκαταλείψει το παιχνίδι.
Όλ' αυτά προσδιορίζονται απ' την αρχή με βάση τις επιθυμίες του χρήστη. Δηλαδή αυτός έχει τη δυνατότητα να παραγγείλει το «κατοικίδιο» που θέλει : ηλικία, εμφάνιση, μορφωτικό επίπεδο, ικανότητες, συναισθήματα, ταπεραμέντο, κλίσεις και ταλέντα. Από κει και πέρα, ο «πρωταγωνιστής» είναι ελεύθερος ν' αντιδράσει όπως θέλει και ανάλογα πως του φέρονται. Αν βρει αγάπη κι αφοσίωση να τ' ανταποδώσει, αν βρει άσχημα συναισθήματα μπορεί ν' αντιδράσει κατά το δοκούν. Δηλαδή να εξεγερθεί, να ειρωνευτεί, να σχολιάσει άσχημα, να αντεπιτεθεί ή να εγκαταλείψει το παιχνίδι.
Υπάρχει βέβαια και η δυνατότητα το άτομο που θα επιλέξεις για «κατοικίδιο» να είναι τελείως κάτω απ' τις διαταγές σου και σε απόλυτο περιορισμό, αλλ' αυτό πρόκειται για άλλο παιχνίδι...
Οι υποχρεώσεις βέβαια που έχεις όταν ξεκινήσεις αυτή τη σχέση δεν είναι λίγες. Μαγειρεύεις εικονικά για το άτομο, του ψωνίζεις, τον βοηθάς στη μελέτη, συζητάς μαζί του, βλέπετε μαζί τηλεόραση και άλλα. Σου εκμυστηρεύεται τα προβλήματά του και ψάχνετε λύσεις, σου μιλάει για το παρελθόν του, για τους φίλους του, για το μέλλον του ή την επαγγελματική του αποκατάσταση.
Συνήθως το «άτομο» έχει αυτόνομη ζωή και δεν εξαρτάται από σένα.Γι αυτό πρέπει να κερδίσεις τη φιλία και την εμπιστοσύνη του. Σ' αυτό άλλωστε συνίσταται και η επιτυχία του παιχνιδιού. Αυτό που του προσφέρεις βασικά είναι στέγη, τροφή και μια ανθρώπινη παρουσία, Υπάρχει όμως κίνδυνος να σε βαρεθεί και να σ' εγκαταλείψει.
Στην αρχή κάνεις μια συμφωνία μαζί του, τι θέλεις απ' αυτόν ή αυτήν και τι προσφέρεις. Αυτή η συμφωνία είναι ταυτόχρονα και οι κανόνες του παιχνιδιού. ¨Ομως αν τους παραβείς ή φερθείς κατά οποιοδήποτε τρόπο άσχημα πρέπει να υποστείς και τις συνέπειες.
Το παιχνίδι μόλις έσκασε μύτη στην αγορά, έχει παγκόσμια επιτυχία ! Τα έσοδα του στηρίζονται στις διαφημίσεις που προβάλλονται δίπλα απ' το «άτομο» ή μπορείς να πληρώνεις με πιστωτική κάρτα.
Επίσης μερικές εταιρείες προσλαμβάνουν το «άτομο» να σου πουλήσει κάτι, λιγάκι ύπουλα η αλήθεια. Όμως θα μπορούσες να το θέσεις απ' την αρχή σαν όρο του παιχνιδιού ότι δεν επιθυμείς προώθηση προϊόντων.
Το παιχνίδι είχε επιτυχία σε μοναχικά άτομα, φυλακισμένους, ανήμπορους να μετακινηθούν, ψυχασθενείς αλλά και απλούς ανθρώπους που είχαν κάποιο συναισθηματικό κενό στη ζωή τους κι έψαχναν τρόπο να το καλύψουν. Επίσης είχε επιτυχία στο babysitting στη ψυχοθεραπεία, στη συμβουλευτική ιατρική, στην εκπαίδευση.
Αυτοί που εμπνεύστηκαν τους χαρακτήρες των «κατοικιδίων» δεν άφησαν στην τύχη τα πράγματα. Χρειάζονταν μοντέρνους χαρακτήρες με ενημέρωση κι ανησυχίες, με προβληματισμούς και ζωντάνια, με αμεσότητα κι ευστροφία και τέτοιους βρήκαν μόνο ζωντανά παραδείγματα κι όχι ευρήματα του εργαστηρίου. Δηλαδή προσέλαβαν κάποιους ανθρώπους ανάλογα με τις ανάγκες και ζήτησαν τη βοήθειά τους για να εμπλουτίσουν τους χαρακτήρες. Πολλοί μάλιστα λένε ότι πίσω απ' αυτούς τους χαρακτήρες κρύβονται μερικές φορές ζωντανοί άνθρωποι που καθοδηγούν τα πράγματα.
Αυτό δεν το ξέρει ο παίκτης, αλλά είναι τόσο τέλειο κι επιτυχημένο το παιχνίδι που κάποια στιγμή κάνει με το μυαλό του διάφορες σκέψεις....
Μερικοί έχουν ερωτευθεί «ηλεκτρονικά κατοικίδια» ή έχουν οδηγηθεί στην αυτοκτονία από αδιέξοδο, ,μάλιστα η επιχείρηση του παιχνιδιού έχει οδηγηθεί στα δικαστήρια σε κάποιες περιπτώσεις με την κατηγορία της δόλιας συμπεριφοράς ή της ηθικής αυτουργίας σε κακούργημα και άλλα τέτοια. Πάντως, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, φαίνεται ότι η επιχείρηση έχει βοηθήσει κόσμο, έχει προσφέρει πραγματική υπηρεσία. Όμως παράλληλα έχουν δημιουργηθεί αρνητικές συνέπειες : εθισμός στο παιχνίδι, υποκατάσταση πραγματικών ανθρώπινων σχέσεων και μια καινούργια ψυχοπαθολογία που έχει να κάνει με μια σχέση χωρίς ανθρώπινη σωματική επαφή ! Δηλαδή με την όσφρηση, την αφή, τη ζεστασιά, τις εκκρίσεις, τον ιδρώτα, την αύρα του διπλανού. Βέβαια η επιχείρηση του παιχνιδιού τα γνωρίζει όλ' αυτά κι εργάζεται πυρετωδώς να τα υποκαστατήσει με κάποιο τρόπο. Γι αυτό βάζει τους πρωταγωνιστές να προσφέρουν ένα λουλούδι (δήθεν αυθόρμητα), να πλησιάζουν πολύ την οθόνη (κοντινό) και δήθεν ν' αγγίζουν τον παίκτη ή να τον φιλάνε εικονικά ή ακόμη να του μιλάνε για παλιές εποχές (ανάλογα βέβαια και με την ηλικία τους) και να δακρύζουν. Πάντως δίνουν πολύ σημασία στην αληθοφάνεια του χαρακτήρα και μάλιστα έχουν από πίσω επιτελείο ψυχολόγων που μελετάνε την ψυχοσύνθεση του παίκτη και βάζουν ανάλογα το «κατοικίδιο» ν' αντιδράσει...
Είναι πραγματικά ελεύθερο να κάνει ότι θέλει. Να πετάξει τα παπούτσια του, ν' απλώσει τα πόδια του στον καναπέ, να χορέψει, να διασκεδάσει ή να κάνει έρωτα κάπου κρυφά με τον φίλο ή τη φίλη του, διότι υπάρχει και η δυνατότητα ν' απομονώνεται (όχι τελείως βέβαια). Επίσης μπορεί να λείπει όση ώρα θέλει.Τελευταία, έχουν φτιάξει αναβαθμισμένα παιχνίδια όπου μπορεί ο παίκτης να παρακολουθεί το «κατοικίδιο» κι εκτός σπιτιού. Όμως σ' αυτή την καινούργια έκδοση τίθενται ζητήματα ελευθερίας του πρωταγωνιστή κι αυτά πρέπει να συζητηθούν εξ αρχής όταν ρυθμιστούν οι κανόνες.
Επίσης τα «ηλεκτρονικά κατοικίδια» έχουν ένα σωρό αδυναμίες. Ανεξάρτητα από την αρχική παραγγελία του χαρακτήρα τους, μπορούν να πέσουν σε λάθη, διότι κι αυτά δε ζουν σ'ένα ιδανικό κόσμο αλλά ζουν υποτίθεται στον ίδιο κόσμο που ζούμε κι εμείς.
Ο παίκτης έχει μικρή συμμετοχή σχετικά, με τη συζήτηση, τις γνώσεις και τις συμβουλές του στη διαμόρφωση της ζωής του «κατοικίδιου». Έτσι αυτός ή αυτή μπορεί να έχει δουλειά ή όχι, να γκρινιάζει για την οικονομική κρίση ή όχι, να έχει πέσει στα ναρκωτικά ή ν' απέχει από κακιές συνήθειες, να καπνίζει ή όχι, να έχει πάθει κάποιο ατύχημα, ή να έχει συνήθειες, εμμονές, τρελές σκέψεις, αυθόρμητες αντιδράσεις, γενικά ότι χαρακτηρίζουν ένα ζωντανό άνθρωπο....Μπορεί επίσης να φύγει σε ταξίδι για πολλές μέρες ή και να μεταναστεύσει στο εξωτερικό.
Η επιχείρηση επιβραβεύει τις πολύχρονες σχέσεις ή τις θυσίες που κάνει κάποιος για το κατοικίδιο. Για παράδειγμα, αν κάποιος χάσει ένα σημαντικό ραντεβού για να κρατήσει παρέα στον στεναχωρεμένο «πρωταγωνιστή» ή ακόμη δεν πάει στη δουλειά του διότι ο «αγαπημένος-η» είναι κρυωμένος-η η επιχείρηση τον επιβραβεύει με κάποιο χρηματικό βραβείο ! Αντίστροφα, ένα παιδί ζητάει συνέχεια χαρτζιλίκι ! Η επιχείρηση σκέφτεται στο μέλλον να συμβαίνουν και γάμοι με «κατοικίδια» ή ακόμη και γεννήσεις παιδιών !
Το παιχνίδι κάθε μέρα εμπλουτίζεται με την ίδια την εμπειρία του. Οι αντιδράσεις των παικτών απομνημονεύονται και χρησιμοποιούνται για να εφαρμοστούν από μελλοντικούς χαρακτήρες. Υπάρχει ένας κεντρικός υπολογιστής «server» που λέγεται «ψυχοενεργητικός» και καταγράφει δεδομένα και συμπεριφορές, βγάζει πορίσματα. Η γνώμη του είναι πάντα καθοριστική για την εξέλιξη της σχέσης.
Υπάρχει όμως ένα πρόσφατο γεγονός, που επισκιάζει την μεγάλη επιτυχία του παιχνιδιού. Σε κάποια χώρα βόρεια, συνέβησαν εγκλήματα εις βάρος «κατοικιδίων», δηλαδή κακοποίηση, αυταρχικές συμπεριφορές ή και εικονικοί φόνοι. Οι άνθρωποι κάποια στιγμή ξεχνούν ότι πρόκειται για παιχνίδι και ξύνουν παλιές πληγές, επειδή δε είναι απρόσωποι, έχουν αποβάλει από πάνω τους το βάρος της ευθύνης και φαίρονται επιπόλαια. Δεν μπορούν να καταλάβουν ότι έχουν ηθική υποχρέωση απέναντι στα «κατοικίδια». Άλλοι πάλι βαριούνται εύκολα και τα παρατάνε. Η επιχείρηση ψάχνει εντατικά να βρει τρόπους να τους εξάψει το ενδιαφέρον, χρησιμοποιώντας πότε την πρόκληση (σεξουαλική ή άλλου είδους), τις χρηστικές πληροφορίες (νέα για τον καιρό, συμβουλές για τη μαγειρική η πολιτική ειδησεογραφία) και ότι άλλο μπορεί να μηχανευτεί ο server ή το επιτελείο των ψυχολόγων.
Κάποιος μπορεί να έχει μια φιλοσοφική-πολιτική συζήτηση με τον «πρωταγωνιστή» ή να περάσουν ήσυχα το βράδυ τους, παρακολουθώντας μια παλιά ταινία στην τηλεόραση και κάνοντας σχόλια και καλαμπούρια. Επίσης, είναι πολύ της μόδας τελευταία, ο «πρωταγωνιστής» να λέει τα τελευταία ανέκδοτα που κυκλοφορούν !
Κάποιος αν θέλει, μπορεί να μεγαλώσει ένα παιδί «κατοικίδιο» αν και αυτό παίρνει πολύ χρόνο !
Αν από αδιαφορία ή επιπολαιότητα πάθει κάτι το παιδί, η επιχείρηση αποκλείει τον παίκτη και του επιβάλει χρηματικό πρόστιμο. Αντίθετα αν το παιδί έχει καλή πρόοδο ο χρήστης επιβραβεύεται με χρηματικό έπαινο !
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου